fredag 25 november 2011

Tävling!

Jag har flera gånger tipsat om olika tävlingar på andra siter, men denna gången är det dags för en tävling här i Sirius kista. Tillsammans med förlaget Styxx fantasy (som gett ut bl.a. Udda verklighet av Nene Ormes som jag skrivit om här) lottar jag ut 2 ex av Rachel Caines Glashuset, del 1 i serien Vampyrerna i Morganville. Jag har själv inte läst boken, men den låter intressant, som en bättre variant av Twilight. Så här skriver förlaget om boken:

"När Claire Danvers kommer till Morganville för att plugga på college tror hon att hennes största problem är de brutala tjejerna i elevhemmet. Men det visar sig snart att det finns mycket värre ­saker i Morganvilles nattmörker. Staden är sedan länge ett högsäte för vampyrer och det är de som är den verkliga makten bakom allt som sker i området. Den som inte har en vampyrs beskydd är ett vandrande mellan­mål och ingen lyfter på ögonbrynet om några av collegets studenter ”försvinner”.

Claire lyckas hitta vänner och skydd i Glashuset tillsammans med tre andra udda karaktärer: gotharen Eve, ­rebellen Shane och den mystiske Michael som försvinner varje morgon och dyker upp igen vid solnedgången. Men frågan är om ens deras gemensamma krafter är nog för att hålla dem vid liv tills solen går upp?"


Spännande, eller hur! Så vad ska man då göra för att få en chans på ett exemplar av boken? Jo, man skickar ett mail till mig på siriuskista[at]gmail.com, där man skriver vilken ens favoritbok är (det är inte avgörande för tävlingen men det är kul för mig att veta vad mina läsare gillar för böcker), och så namn och adress. Senast den 4 december kl 22 kan man vara med i tävlingen. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar