måndag 1 oktober 2012

Bokmässan

Var någon av er på Bok- & biblioteksmässan i Göteborg i helgen? Jag var där både fredag och lördag. Jag hade gjort upp en plan på alla jag ville gå och lyssna på men jag glömde ta med mitt lilla schema så jag missade tyvärr det mesta.

Jag fick i alla fall lyssnat på illustratör och författare Peter Bergting när han pratade lite om sina illustrationer. Jag lyssnade även på författaren Maria Turtschaninoff som tillsammans med kollegan Kaj Korkea-aho diskuterade sina nya böcker samt om övernaturligt i litteraturen. Båda dessa programpunkter var väldigt roliga och intressanta. Och den sistnämnda gjorde mig väldigt nyfiken på Kaj Korkea-ahos nya bok Gräset är mörkare på andra sidan så jag köpte den och hade turen att få den signerad. Kul! Maria Turtschaninoffs nya bok Anaché har jag fått från förlaget för att recensera, och den är dessutom näste man till rakning.

Annars strosade jag bara runt och tittade i montrar, jag hade inte råd med seminariekort så några sådana blev det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar