måndag 17 december 2012

Julklappstips för mellanstadiebarn och tonåringar

Jag har haft väldigt mycket att göra här under hösten vilket säkerligen märks på den väldigt låga uppdateringen. Jag ber om ursäkt för detta, och hoppas på bättring, dock blir det nog inte bättring förrän efter nyår.

Eftersom jag är något efter med mina julklappstips blir det dubbel tipsning denna gång. Först ut är för barn i mellanstadieåldern.

De glömda baren. - Anette Skåhlberg & Katarina Dahlquist
Den eviga eldens magi - Patrik Bergström
Den magiska kappan - Katarina Genar
Den stora jakten - Jan Kjaer
Kapten Prometeus - I bläckfiskens tecken - Benni Bødker
Legenden om Morwhayle - Peter Bergting
Myrddin - Claes Reimerthi
Zombie! – Tommy Donbavand

Och så tonåringarna...

Anaché - Maria Turtschaninoff
De glömda barnen. - Anette Skåhlberg & Katarina Dahlquist
De levande döda - Charlie Higson
De sära (1 & 2) - Nene Ormes
De utvalda - Kristin Cashore
Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg
Legenden om Morwahyle - Peter Bergting
Parasollprotektoratet (1 & 2) - Gail Carriger
Sju minuter över midnatt - Patrick Ness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar