onsdag 7 december 2011

Julklappstips - bilderböcker

Ja, det här skulle jag ju lagt upp förra veckan men på senaste tiden har jag haft så mycket annat påtvingat så jag hinner inte riktigt med allt, som t.ex. att uppdatera här. (Skäms för att jag inte lagt upp en recension på Farsot, som i övrigt är lika spännande som del 1 Fienden, men det kommer jag lovar!).

Här kommer 10 julklappstips på bilderböcker i alla fall.

Kung jack och draken av Peter Bently
Petras prick av Maria Nilsson Thore
Drakar! av Ann-Sophie Baumann
Prinsessor och drakar av Christina Björk
Den ruskiga rövarråttan av Julia Donaldson
Vresiga Valter får en vän av Steve Smallman
Kubbes museum av Åshild Kanstad Johnsen
Fannys fantastiska resa av Charlotte Gastaut
Aisopos fabler av Beverly Naidoo
Stina Wirséns böcker om de brokiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar